Happy End
This animated death comedy is a morbid yet entertaining overview of stereotypical Czech characters who are brought together by chance. Told in reverse chronological order, the story has a surprising climax and is given a pleasant sense of rhythm thanks to its lively soundtrack, which alternates brass band music with techno, local hard rock, and the popular hit “Zubatá” (the Grim Reaper) by the Czech New Wave group Pražský výběr.