Dogs Don’t Wear Pants
The years are flying by, his daughter is growing up, but Juha still mourns his drowned wife. Everything changes the moment he meets Mona – a mysterious dominatrix who makes him feel that intimacy is still a possibility and that the experience might help him see his deceased love again.
The years are flying by, his daughter is growing up, but Juha still mourns his drowned wife. For this capable heart surgeon, life is mere existence: the automated performance of necessary tasks. Everything changes the moment he meets Mona – a mysterious dominatrix who makes him feel that intimacy is still possible and that the experience might help him see his deceased beloved again. This unusual love story, about repressed fantasies, painful loss, and sweetly painful passions, stands out for its distinctive style and for the excellent performances by Pekka Strang and Krista Kosonen in the roles of the two strange loners.