“It’s over, Johnny.” “Nothing is over! You just don't turn it off!” John Rambo returns home from Vietnam only to discover that civilian life is more complicated than life on the front. When a small-town sheriff arrests him for vagrancy, John decides to fight back in the only way he knows. Because for John, the war never ended. A newly restored version of the cult action film.
Its sequels may be simple, bombastic action flicks, but the first Rambo remains a solid genre picture. The war veteran’s heroic fight is firmly anchored in an American society that, in the 1970s, is still struggling to come to terms with the drawn-out Vietnam conflict and the beating it inflicted on the country’s heroic image of itself. Although John Rambo is just a man who wants to return home, he wasn’t trained for ordinary life. He is an elite soldier and an expert in guerilla warfare. When he finds himself embroiled in a needless battle with a petty small-town sheriff, he again becomes a killer. War invades the quite town of Hope – a war that John Rambo will carry inside him forever. A newly restored version of the cult action film.