A reality show as a genuine life-changer. Young Maryam is sentenced to death for murdering her husband. Her last hope for salvation is the chance of a pardon granted on live TV. Could it happen after the commercial break? Winner of Sundance’s Grand Jury Prize in the World Cinema Dramatic category, Yalda, a Night for Forgiveness was based on real events.