Zumiriki
Somewhere in the Basque Country there was once an island in the middle of a river – a place of childhood memories treasured by director Oskar Alegria. A mythical space connected to his family, especially his father, who captured it in a home movie. A highly original filmmaker with an enchanting animality and offbeat humour, Alegria returned to the river bank several decades later for self-imposed isolation in a wooden cabin. Here he spent four months filming the fascinating documentary journal of a hermit who longs to stop time and animate his nostalgia for bygone years.