Conference
In October 2002 around nine hundred people were taken hostage by terrorists as they were watching a musical. Seventeen years later Natasha, a nun, attempts to organise a memorial evening in that same Moscow theatre, which would help her and other survivors overcome their enduring trauma. A conceptual psychological drama about repressed memory that subtly interweaves documentary events with their fictional depiction.
A terrorist attack on the Dubrovka theatre led to the death of around 130 civilians. Those who survived carry the trauma within them to this day. Like Natasha, who took the veil immediately after the tragedy and now returns with other survivors to summon up those four terrifying days as part of her reminiscence therapy. Her motives may be noble yet they ultimately bring to light the sombre narrative of her own guilt. 32-year-old Ivan Tverdovskiy is the first to break an unspoken taboo in his adaptation of this tragic event. Contemplating the very essence of fear he revisits one of the most painful episodes in modern Russian history. Instead of submitting an action spectacle, he confronts the true stories of people who were there with the bleak reality of widespread indifference and memory denial.