The Furnace
With a nod to the Western, this stirring, big screen drama is set in the 1890s gold rush of Western Australia. The story tells of a little known community of Afghan, Indian and Persian cameleers who frequently sought the assistance of the local Aboriginal people when transporting goods across the country. The same is true of young Muslim Hanif, but his encounter with an Australian bandit called Mal changes his life forever.
With a nod to the Western, this stirring, big screen drama is set in the 1890s gold rush of Western Australia. The story tells of a little known but remarkable community of Afghan, Indian and Persian cameleers who frequently sought the assistance of the local Aboriginal people when transporting goods across country between the colonies and the gold-mining camps. The same is true of young Muslim Hanif (rising star of Egyptian film Ahmed Malek), whose encounter with an Australian bandit called Mal changes his life forever. The unlikely pair, weighed down by two gold bars and pursued by a zealous police sergeant, set off on a wretched journey. A critically acclaimed film from last year’s festival in Venice.