Ghosts
The award-winning film from last year’s Venice festival worked its way with graceful verve to become one of the season’s most remarkable debuts. It’s Istanbul, not far in the future, and the city has been plunged into darkness, yet this has little to do with the sudden power surge. Four characters and four fascinating aspects of an unsettling metropolis are rendered in this punkishly brutal pamphlet about the cost of personal freedom and the dignity of the neglected.