Zanka Contact
The dark underbelly of Casablanca – a world of night clubs and brothels – is not a place for fateful love, and yet it sometimes flourishes here. The fallen woman Rajae and the devilish former rocker Larsen are brought together by a car crash, and their hearts can never be separated again… Director Ismaël El Iraki says that Zanka Contact is not a film but an all-consuming flame – and the viewer has to agree with him. Wild at Heart and True Romance with an oriental twist.
The dark underbelly of Casablanca – a world of night clubs and brothels – is not a place for fateful love, and yet it sometimes flourishes here. The fallen woman Rajae and the devilish former rocker Larsen (who never leaves his snakeskin-covered guitar out of sight) are brought together by a car crash, and their hearts can never be separated again… Director Ismaël El Iraki says that Zanka Contact is not a film but an all-consuming flame – and we are forced to agree with him. Wild at Heart and True Romance with an oriental twist and a wild homage to Italian Westerns and Morocco’s 1970s rock scene – all that is Zanka Contact.