Mirrors in the Dark
Supposedly, all it takes is 36 questions and you’ll fall in love with anyone. Marie (Alena Doláková), a dancer who has just turned thirty, and her boyfriend František decide to check out this scientific theory for themselves. Yet can we rely on our love for other people if we don’t even know ourselves? A supremely contemporary view of 30-something individuals trying to navigate the way ahead.
Supposedly, all it takes is 36 questions and you’ll fall in love with anyone. Marie (Alena Doláková), a dancer who has just turned thirty, and her boyfriend František decide to check out this scientific theory for themselves. Yet can a questionnaire – no matter how exhaustive – elicit their genuine misgivings as well? This much anticipated feature debut by Šimon Holý conveys the fragility of millennials in the presence of others as they try variously to navigate the way ahead. The story is told in a resolute cinematic language, where equal weight is afforded both to the laudably precise dialogues and the characters’ expressive faces. Taking a supremely contemporary view of 30-something individuals, the film asks whether we can rely on our love for other people if we don’t even know ourselves.