Runner
When Marija learns that her boyfriend, who has had another of his psychotic episodes, has disappeared from their home, she runs into the streets of the city in order to find him and hopefully prevent a tragedy. Andrius Blaževičius’s dynamic drama, set over the course of 24 hours, explores the subjects of love and freedom. Marija is played with vital energy by the actress Žygimantė Elena Jakštaitė, who was chosen for the prestigious Shooting Stars program at this year’s Berlinale.