Sisterhood
Jana and Maya are inseparable friends who fancy a guy at school, but their classmate gets there first. The friendship of the two adolescent girls is, however, threatened the moment they have to face the dire consequences of their manipulative behaviour. This subtle debut is set in the teen community, for whom amassing followers on social media is more important than cultivating genuine relationships. The film adopts an authentic approach to capture the formative moments of youth, which teach us to accept responsibility for our actions. The end result is a psychological probe in which Dina Duma betrays an unquestionable talent for depicting intimacy and rivalry between teenage girls, along with a seasoned gift for steering her cast.