Petite Maman
This discreet little gem from the Berlin competition may have missed out on the awards yet, for many, it was simply the best film of the entire selection. Which comes as no surprise. A work so fragile that it defies adequate description, the film deftly escapes to a curious landscape, where an observant eye will take in not only all things distant, but also everything that is far removed in all other respects.