What Do We See When We Look at the Sky?
Lisa and Giorgi lose each other before they can even properly meet. Can they overcome the curse that has separated them? A love letter to one summer town, to cinema, and to football, written with infectious enthusiasm and playful exaggeration. Seasoned with dashes of self-deprecation, the film took the FIPRESCI Award at this year’s Berlinale.
While the outdoor cafés in Kutaisi are busy installing screens for the football championships, and the local dogs fight for the best mate, Lisa and Giorgi lose each other before they can even properly meet. Can they overcome the curse that has separated them? A love letter to one summer town, to cinema, and to football, written with playful exaggeration and an ability to impart its enthusiasm onto the viewer. Through the use of voiceovers and intertitles, the narrative style calls attention to itself and its desire to tell a story. The film’s visual poetry, meanwhile, is underscored by a soundtrack that creates a comic counterpart, and its self-deprecation prevents it from sinking into unbearable pathos at moments when it reveals the sincerity of its love.