Memory Box
The adolescent Alex lives with her mother Maia in Montreal. When a large box is delivered to their home during the Christmas holidays, Maia is unexpectedly confronted with her past. Joana Hadjithomas and Khalil Joreige masterfully traverse multiple timelines between Beirut and Montreal to show Maia's teenage years in Lebanon during the civil war, while finding a formally highly inventive way to convey her memories and her momentary flashes from the past.