After a serious stroke, the Father goes into a coma. The Mother (Zuzana Mauréry) and the Son (Vojtěch Dyk) are suddenly confronted with a motionless body; the doctors do not give them much hope. Four years on from Karlovy Vary’s graceful ride Little Crusader, Václav Kadrnka invites us on a spiritual journey to places man is seldom permitted to enter since, here, life huddles up tightly to death and only the resurrected can return.