The Sparks Brothers
How can a rock band be both successful and underappreciated, highly influential and overlooked? Sparks – brothers Ron and Russell Mael – have always loved pop and also rule over it with a sense of perspective. A film for cultural historians and fans of camp: a celebration of fifty years of existence in a manic cinematic extravagance.
A film full of absurdity, since pop music itself is absurd. Few bands can celebrate fifty years of existence with a manic cinematic extravagance full of wild techniques and fun facts that also reflects their unique experience of five decades on the scene. Sparks – i.e., Ron and Russell Mael – are as unpredictable as they are fascinating. The history and views of these founders of art pop are presented in a manic film full of cultural references and archival associations. Edgar Wright (Baby Driver) has come up with a madcap work that is nevertheless profoundly melancholic and with a deep message. Sparks has been rightfully called “your favorite band’s favorite band.”