Suspicion
Nurse Hana Kučerová never smiles and she treats her patients poorly. When a patient dies under suspicious circumstances, the public, the media, the police, and her colleagues are clear as to who is guilty.... A mini-series inspired by real events that doesn’t try to place blame, but instead seeks to identify the difference between truth and mere semblance. The first part of the trilogy will be screened at KVIFF in its exclusive world premiere.
Nurse Hana Kučerová never smiles and she treats her patients poorly, often in violation of regulations. And she is similarly rough with her adolescent daughter Tereza. When a patient dies under suspicious circumstances, the life of both mother and daughter is suddenly turned upside down. The public, the media, the police, and even some of her colleagues are clear as to who is guilty, and so both women must undergo the most difficult trial of their lives. This three-part mini-series inspired by dozens of real cases reflects the strength of manipulation, the influence of the media on public opinion, and the difficult social situation of people in a small town. Revealing its information gradually, the series seeks not to place blame but to explore how the truth differs from mere semblance.