Zátopek
David Ondříček’s fascinating drama presents the life of the famous Czech endurance runner and Olympic champion Emil Zátopek, a man who, with impressive nonchalance, pushed the boundaries of human possibilities and took his place alongside other greats who transformed athletic competitions into unforgettable stories.
Autumn 1968. The Australian record holder Ron Clarke arrives in gray Prague. Seeking to overcome the greatest crisis of his career, he has come to get help from his old friend and role model Emil Zátopek, four-time Olympic gold medalist and the most famous Czech athlete of all time – a man who, with impressive nonchalance, pushed the boundaries of human possibilities and took his place alongside other greats who transformed athletic competitions into unforgettable stories. David Ondříček’s fascinating drama about the life of the famous Czech endurance runner – a feted celebrity trying to live a dignified existence in a politically complicated time and also husband of Olympic medalist Dana Zátopková – is as captivating on the field as it is off.