At Full Throttle
Fifty-something former miner Jaroslav has always dreamt of a career as a race car driver. In a congenial and jovial manner, he represents not only the charms and struggles (especially economic) of southeastern Moravia, but also the ever more visible chasm between city and countryside. An uncommonly charismatic portrait of a man struggling with the traumas of the past who, with disarming directness, clings to the promise of good luck and a dignified life alongside a new partner.