Laurent Garnier: Off the Record
How does the famous DJ and music producer see his own story and the history of techno, rave, and house music? The film follows Garnier around the globe, taking us to Chicago, Detroit and elsewhere, accompanied by the obligatory bass drop.
How does the famous DJ and music producer see his own story and the history of techno, rave, and house music? Why was techno initially considered a threat in France? The film follows Garnier around the globe, taking us to Chicago, Detroit and elsewhere, accompanied by the obligatory bass drop. DJ superstar Garnier performs in Barcelona, Tbilisi, and Tokyo, and the film also includes other pioneers of electronic dance music such as Carl Cox, Pedro Winter, Jeff Mills, Derrick May, and the French filmmaker and musician Quentin Dupieux, a.k.a. Mr. Oizo.