Versailles
Sanaa has a job as a station cleaner. She seems contented enough there, or at least she is resigned to the work she does, but what she can’t deal with is the contempt her girlfriend’s family shows her. Sanaa seeks solace by returning to the place where she grew up, and where her younger sister still lives… A film about the kind of responsibility that is sometimes so difficult to accept.
Sanaa has a job as a station cleaner. She seems contented enough with the work she does, or at least she is resigned to it, but what she can’t deal with is the contempt her girlfriend’s family shows her. In order to ease her sorrow and frustration Sanaa decides to return to the neighbourhood where she grew up. The housing estate is a place where she is accepted unconditionally among her old friends, yet here she might also have the chance to reconnect with her younger sister. Whether or not the sibling ties can be re-established depends on the level of responsibility Sanaa is prepared to admit into her life. A distinctive poetic sensibility, precisely observed surroundings, and a perceptive approach to the characters – all are defining qualities of the film Versailles.