Benedetta
Even as a young girl, Benedetta felt that she was closer to God than other people. Several years later, her father sends her to a monastery, where the young novice quickly realizes that one can feel passion for more than just Jesus… Virginie Efira, Daphne Patakia, and Charlotte Rampling star in Verhoven’s erotic drama infused with dark humor and various kinds of miracles.
Even as a young girl, Benedetta felt that she was closer to God than other people. Several years later, her father sends her to a monastery – although more than spiritual fulfilment he wants to give her a better life. The young novice learns the strict rules of the religious order but quickly realizes that rules can do more than bind a person: they can also serve them, and behind the walls of the monastery, one can feel passion for more than just Jesus… The enchanting Virginie Efira, the provocative Daphne Patakia, and the charismatic Charlotte Rampling star in Verhoven’s latest film, whose dark humor, miracles, and stimulating (in more ways than one) story made it an audience hit at this year’s festival in Cannes.