Paris, 13th District
Horizons / 2021 / Les Olympiades / France 2021
Emilie works at a call center and is attracted to her new roommate Camille. But he is more interested in Nora, whom he joins on the staff of a real estate company. For her part, Nora spends her evenings video chatting with cam girl Amber… Jacques Audiard’s energetically shot black-and-white film takes a fresh look at today’s thirtysomethings as they fumble through life and seek out sexual flings instead of more serious relationships.
Emilie works at a call center and is attracted to her new roommate Camille. But he is more interested in Nora, whom he joins on the staff of a real estate company. For her part, Nora spends her evenings video chatting with cam girl Amber… This year at Cannes, renowned French director Jacques Audiard presented his energetically shot black-and-white film in which he takes a fresh look at today’s thirtysomethings as they fumble through life and seek out sexual flings instead of more serious relationships. The story, co-written by leading French filmmaker Céline Sciamma (Portrait of a Lady on Fire) is set in the Les Olympiades neighborhood in Paris’s 13th district.