The Worst Person in the World
“Julie in 12 Chapters” is the subtitle of this film about a charming young woman who is still trying to find herself. But one day, Julie loses her youthful spirit and carefree attitude, and this just as her heart is fumbling blindly. Joachim Trier shows that the line between romantic comedy and complex drama is truly only in our minds.
The subtitle of this film about a charming young woman who is still trying to find herself is “Julie in 12 Chapters.” Just before thirty, you can still easily change your boyfriend or your field of study. No need to focus on something you don’t enjoy or to stay in a relationship where the spark is gone. But one day, Julie loses her youthful spirit and carefree attitude, and this just as her heart is fumbling blindly… Joachim Trier shows that the line between romantic comedy and complex drama is truly only in our minds – especially if you can depend on the fantastic Renate Reinsve, whose layered performance of the smart but headstrong Julie rightfully earned her the Best Actress award at Cannes.