Onoda - 10 000 Nights in the Jungle
Japan, 1944. 22-year-old Hiroo Onoda completes his special military training. Unlike the kamikaze pilots who were being recruited around the same time in order to sacrifice their lives for Japan, Onoda is not allowed to die – at any price. This unexpected hit at Cannes explores the ethics of war, forms of patriotism, male friendship, and solitude.