Ali & Ava
Ali, a charismatic joker who keeps his sorrow carefully locked away, encounters Ava, a likeable woman bearing her heart on her sleeve and a trauma from her distant past. The sparks fly and a romance is born. An enchanting film full of irresistible humour that doesn’t try to paste over reality as it tells its story of love, the quest for reassurance, and the importance of Bob Dylan. The audience hit of this year’s festival in Cannes.
Ali (Adeel Akhtar, familiar from the cult comedy Four Lions and KVIFF 2017’s opening film The Big Sick) is a charismatic joker who keeps his sorrow carefully locked away. One day he encounters Ava (Claire Rushbrook, Secrets & Lies), a likeable woman who bears her heart on her sleeve and a trauma from her distant past. The sparks fly and a romance is born. An enchanting film full of irresistible humour that doesn’t try to paste over reality as it tells its story of love, the quest for reassurance, and the importance of Bob Dylan. The director behind the audience hit of this year’s festival in Cannes is Clio Barnard, one of Britain’s most respected filmmakers, who travelled to Karlovy Vary eleven years ago to introduce audiences to her remarkable documentary The Arbor.