In January 2019, Brazilian filmmaker Karim Aïnouz boards a boat in Marseille in order to make his first ever visit to his father’s homeland, Algeria. His journey takes him to a small village high in the Atlas Mountains… This deeply personal documentary is part colorful travelogue, part loving letter to his mother Iracema, part socio-anthropological essay, and part meditation on the consequences of colonialization.
In January 2019, Brazilian filmmaker Karim Aïnouz boards a boat in Marseille in order to make his first ever visit to his father’s homeland, Algeria. His journey takes him to a small village high in the Atlas Mountains… This deeply personal documentary far transcends the limits of ordinary films about the search for one’s roots. Colorful travelogue, loving letter to his mother Iracema, socio-anthropological essay, meditation on the consequences of colonialization – Aïnouz’s film is all those things. The audience shares the director’s intense experiences, including the smell of oil and the ocean air on the boat, and the expressions of the people he meets on his journey.