Babi Yar. Context
In his latest documentary, Sergei Loznitsa takes viewers to Nazi-occupied Ukraine and, working exclusively with uniquely restored archive materials, shows us the background of the tragic events that took place just outside occupied Kyiv in September 1941 – the massacre of more than 33,000 Jewish residents. Loznitsa’s seventh film at Cannes offers a chilling report on these events and places them into a broader context.