Commitment Hasan
A sunny summer’s day, a light wind, the beautiful Turkish countryside, and in the middle of it all, Hasan’s land full of fruits and vegetables. He is proud of his farm and would never allow anything bad to happen to it. The company that wants to build a high voltage power line across his fields is only the first of several difficulties he must face. When he finds out that he and his wife can go on a pilgrimage to Mecca, he begins to come to terms with his past, for he needs to receive forgiveness from all those he has wronged. Hasan is a multilayered film whose meticulously composed scenes follow one man’s attempt at coming to terms with the world, with his loved ones, and with himself.