Olga
Ukraine, autumn 2013. Olga, a fifteen-year-old top-flight gymnast, has some hard training ahead of her in Switzerland, which will bring about a primary shift in her career. The political situation in Kyiv intensifies, however, and Olga’s mother, a journalist and activist, joins the thousands of people demonstrating in Independence Square. This riveting film about fundamental dilemmas on the cusp of adulthood enchanted audiences at this year’s Cannes film festival.
Ukraine, autumn 2013. Olga, a fifteen-year-old top-flight gymnast, has some hard training ahead of her in her father’s home country of Switzerland: she hopes to bring about a major shift in her career, taking her to the European Championships and on to the Olympics. The political situation in Kyiv intensifies, however, and Olga’s mother, a journalist and activist, joins the thousands of people demonstrating in Independence Square, among them Sasha, Olga’s politically driven friend and former Ukrainian teammate. This riveting film by the debuting French director about fundamental dilemmas on the cusp of adulthood enchanted audiences at Cannes this year, where it won Best Screenplay during International Critics’ Week.