Prayers for the Stolen
If there's one thing mothers in an isolated mountain village don't want, it's to give birth to a daughter – the cartel that rules this region just takes the girls for themselves. In her feature debut, documentary filmmaker Tatiana Huezo offers a harrowing tale of women and children, whose lives are threatened from a very young age.
If there's one thing that mothers in a mountain village don’t want, it's to give birth to a daughter. The cartel that rules this region just takes the girls for themselves, and it is through their eyes that we observe life in this isolated place. In her latest film – her first venture into fiction – renowned director of socio-critical documentaries Tatiana Huezo presents a harrowing tale of women and children whose lives are threatened from a young age. In this loose adaptation of Jennifer Clement’s novel of the same name, authentic performances by young non-actors combine with captivating visuals to sketch the protagonists’ almost magical adventure among the region’s abandoned buildings and surrounding nature.