RapStory
Rap. A captivating rhythm and a direct message. Humor or aggression; a reflection of egoism in a highly egoistic era. An infectious virus. This ain’t no kiddie show, it’s a revolutionary culture that did not fully arrive in our country until the Velvet Revolution. Initially ridiculed, Czech rap has become a new form of popular music despite the fact that it was long ignored by radio and television. In their ten-episode online series, director Šimon Šafránek and editor Šimon Hájek (King Skate, Meky) present gripping stories of rappers, ranging from pioneering figures such as Michael Viktořík and Orion all the way to contemporary phenomena such as Yzomandias and Viktor Sheen. In rap, they all found freedom in the face of social expectations and conventions. Suitable for viewers aged 15 years and over.