Fools
Marlena (62) and Tomasz (42) are living contentedly in a house on the coast, wrapped up in their own little world. But their cosy existence is turned upside down by Marlena’s decision to bring home her sick son… In his unsettling family drama Tomasz Wasilewski concentrates on compelling visual stylisation and a detached narrative form, while the carefully composed images well illustrate the protagonists’ inner struggle.
Marlena (62) and Tomasz (42) are living contentedly in a house on the coast, wrapped up in their own little world. But their cosy existence is turned upside down by Marlena’s decision to bring home her sick son… After the triumph of his previous film United States of Love, awarded at the Berlinale, Tomasz Wasilewski continues to develop his original directorial craft in his fourth outing, an unsettling family drama. Here he concentrates on compelling visual stylisation and a somewhat detached narrative form. The carefully composed images which successfully illustrate the protagonists’ inner struggle are the end result of Wasilewski’s second collaboration with respected Romanian cinematographer Oleg Mutu.