Big Opening
An actor called Šnajdr is given an opportunity to make his debut as a director. He doesn’t think twice about leaving Prague and dashing off to Olomouc, where he is met by the grumpy director of the town’s cultural centre and his eccentric grandma, who is to be the star of his production and who's perfectly attuned to his sense of humour and mystification… A bittersweet comedy directed by Miroslav Krobot and starring Pavel Šimčík and Iva Janžurová.