Reflection
2014 – the first year of Russia’s aggression in Ukraine. After his capture, the surgeon Serhiy is confronted with violence, torture, and killing. His return home is deeply affected by the trauma he has been through. Valentyn Vasyanovych lets the viewer taste his protagonist’s fear, desperation, and sense of helplessness. During the second, no less painful part of Serhiy’s journey, together they seek the answer to the question of how to live on after having experienced such horrors.