Another Spring
In 1972 Yugoslavia became the site of Europe’s last smallpox epidemic. This gripping archival documentary, aptly described by its creators as a medical thriller, reconstructs the dramatic events of those spring months, and viewers will find it difficult not to draw comparisons with the worldwide events of the past two years.