Beata Parkanová, the filmmaker behind Moments, returns to Karlovy Vary with an exceptionally vivid portrait of the family of notary Václav Vojíř, a small-town moral authority, and his selfless wife Věra. This masterfully told and highly original intimate drama, whose protagonists undergo a difficult ordeal in the summer of 1968, is reinforced by finely wrought, exquisite performances from Martin Finger and Gabriela Mikulková.