Ijen / London
A silent parable that might just as well play out on an industrial estate outside the city as on another planet altogether. A master of 16 mm film, Ben Rivers draws us into a dismal landscape, whose mood suggests toxic devastation, yet ultimately there will be signs of life. Six minutes which, despite a limited palette of colours, generate very strong impressions.