Leonor Will Never Die
What would it be like to meet the movie stars of our fantasies? Leonor, an aging former screenwriter for cheap action films whose star dimmed long ago, falls into a coma after her neighbor’s television lands on her head. As a result, in her mind she lives out the unfinished story of the noble Ronwaldo, who decides to stand up to a criminal gang.
What would it be like to meet the movie stars of our fantasies? Leonor, an aging former screenwriter for cheap action films whose star dimmed long ago, falls into a coma after her neighbor’s television lands on her head. As a result, in her mind she lives out the unfinished story of the noble Ronwaldo, who decides to stand up to a criminal gang. In her feature film debut, Filipino director and cinematographer Martika Ramirez Escobar presents a refreshing mix of reality with fantasy, relationship drama with screwball comedy, and cinephilic references with movie stereotypes. This formally varied, action-packed, and hyperbolic independent film took home the Special Jury Award from the Sundance Film Festival.