A Love Song
“What’s love for those with no-one to share it?” asks debuting director Max Walker-Silverman in his lyrical romance, one of the true highlights of this year’s Sundance festival. With his intuitive appreciation of the ephemeral beauty of the ordinary day, with tenderness and a subtle sense of humour, he introduces us to the lone traveller Faye (Dale Dickey), who is biding her time at a deserted Colorado campsite, watching birds and stars as she awaits the arrival of Lito (Wes Studi), a figure from her distant past.
“What’s love for those with no-one to share it?” asks debuting director Max Walker-Silverman in his lyrical romance, one of the true highlights of this year’s Sundance festival. With his intuitive appreciation of the ephemeral beauty of the ordinary day, with tenderness and a subtle sense of humour, he introduces us to Faye (Dale Dickey, who made her mark in Debra Granik’s Winter’s Bone), a lone traveller biding her time at a deserted Colorado campsite, watching birds and stars as she awaits the arrival of Lito (Wes Studi), a figure from her distant past. She hasn’t seen him in decades yet, back then, they were an item. Since they both lost someone they loved a while back, they hope to find in one another a source of solace and a companion with whom to share the burdens of life, and also its small joys.