Working Class Heroes
Lidija works for a shady developer, overseeing construction laborers and covering up poor working conditions. But the men decide to protest. Boasting a punk aesthetic, this angry social drama in the style of the Dardenne brothers explores the bending of moral values in a place where capitalism trumps ordinary human life.
A developer receives an important job: to quickly get an empty site ready for its sale to a wealthy businessman. The role of mediator between the shady construction boss and his hired laborers is played by Lidija, a woman with a cold heart who oversees the construction process and covers up the poor working conditions. But the men decide to protest and time is running out. This angry social drama in the style of the Dardenne brothers exposes the dark side of the economic transition and the bending of moral values in a place where capitalism trumps ordinary human life. An explosive, universal film that slaps the viewer in the face with its punk aesthetic, subtle sense of satire, and elements of Greek tragedy.