Nancy nervously paces back and forth by the hotel-room window until a good-looking young man knocks at the door. A widow and former teacher who has never had an orgasm, Nancy has decided to educate herself when it comes to sex. But first she will have to overcome her own uncertainties. Emma Thompson shines in this conversational film that is something like an updated version of Pretty Woman.
Nancy nervously paces back and forth by the hotel-room window. When a handsome young man knocks at the door, she at first cannot believe that he looks just as good as in his photograph. A widow and former teacher who has never had an orgasm, Nancy has decided to educate herself when it comes to sex. But her greatest challenge will be overcoming her own biases and uncertainties. This conversational film is something like an updated version of Pretty Woman. Within the setting of one hotel room, we follow a sensitively told story of self-acceptance and of the late awakening of sexuality. Emma Thompson shines as a woman who must struggle mainly with herself on her path to regaining her self-confidence.