Come With Me to the Cinema – The Gregors
In this documentary, the ninety-year-old film historian Ulrich Gregor and his wife Erika share why they called the arthouse cinema where they showed more than 16,000 films the “Arsenal”, and explain what lies behind the name Forum, the Berlinale's important independent section, which they founded and whose program they shaped for thirty years. Besides a personal portrait, the film is also an exciting journey into the history of film and society in Germany and Europe.
Sixty-two years of marriage characterized by a shared interest and close collaboration that fundamentally shaped German cinematic culture. Together they set up the Friends of the German Cinematheque (1963) and the Arsenal arthouse cinema (1970), they founded Forum, the section that changed the entire concept behind the Berlinale (1970), and saw more than a hundred thousand films – these are just a few facts from the documentary on German film historian Ulrich Gregor and his wife Erika. Despite their advanced age, both appear in the film as dazzling guides who share their great knowledge as they comment with intellectual insight on photographs, period footage, and film clips capturing important milestones in the history of cinema and audience reception.