The Passengers of the Night
Paris in the 1980s. Elisabeth’s husband has left her, and her children, almost grown up, are ready to leave the nest. After years of financial security and a lack of worries, she must find a new job, and so she tries her luck at the radio show “Passengers of the Night,” which she likes to listen to when she cannot sleep. At her new workplace she meets the eighteen-year-old Talulah, who changes her life and that of her entire family.
Paris in the 1980s. Elisabeth’s husband has left her, and her children, almost grown up, are ready to leave the nest. After years of financial security and a lack of worries, she must find a new job, and so she tries her luck at the radio show “Passengers of the Night,” which she likes to listen to when she cannot sleep. At her new workplace, she meets the eighteen-year-old Talulah, whom she takes under her wing. Guided by Charlotte Gainsbourg’s lead performance, this loosely flowing story, interspersed with archival footage of the French capital, pulls us into a whirlpool of complex human relationships. French director Mikhaël Hers’s film premiered at this year’s Berlinale.