Fucking Bornholm
Two families who have known each other for years spend the long May weekend camping together as usual on the idyllic Danish island of Bornholm. However, the complex situation created by their children sets off a chain of events which turn what was originally to have been a promising, relaxing holiday into something akin to purgatory… The pitfalls of raising children, midlife crisis and partnership discord are the chief topics of this caustic comedy by Polish director Anna Kazejak. Together with co-scripter Filip Kasperaszek she brings us true-to-life characters who might on occasion seem ridiculous, cringeworthy or irritating yet, at the same time, they evoke a sense of compassion and sympathy. Because they’re like us.