BANGER.
“Dude, do you have any idea how hard it is to get yourself among the top players?” says Láďa to his best friend Alex, who is determined to record a hit with an established rapper. When it finally looks like he might get his chance, a small problem presents itself: it costs a ton of money and Alex just gave up dealing. And so begins an adrenaline ride filled with rap and drugs.
Alex has the best cocaine in Prague, but he decides to stop dealing. Although selling drugs lets him pay for luxury clothing, he yearns for fame and success as a rapper. In fact, he is given the chance to record a hit with an established rapper that might just get him among the top players. Just one small detail stands in the way: the promised collaboration is time-limited and costs a ton of money. And so Alex begins his battle against time and his fight for his life. Adam Sedlák follows up on his minimalist drama Domestique with a wild adrenaline ride through nighttime Prague full of rap and drugs. Filmed entirely on an iPhone, BANGER. delves into the life of today’s youth and represents actor Adam Mišík’s most distinctive role yet.