The Last Race
The Giant Mountains, 1913. At the start of a skiing competition Bohumil Hanč, the greatest Czech cross-country skier of his day, encounters the talented all-rounder Emmerich Rath, whose German origins have brought him problems his whole life. The bitterly cold, but stunning mountain ridges provide the setting for an ill-fated race, where the battle for first place becomes a battle for survival. A dramatic tale of friendship that knows no national boundaries.