And Then There Was Love...
What do you do when love simply isn’t on the cards and keeps passing you by? 60-year-old Kristýna has lost her last ray of hope, so she goes off with her daughter Sára to talk to a fortune-teller about her sorry lot in life. One year on from Mirrors in the Dark, Šimon Holý brings us another wholly independent film about life’s traumas as seen from a female perspective, this time with a liberal dose of esoterica on top.
What do you do when love simply isn’t on the cards and keeps passing you by? 60-year-old Kristýna (Pavla Tomicová) has lost her last ray of hope and so it seems to her a brilliant and perfectly rational solution to travel to the Vysočina highlands to see a fortune-teller about her sorry lot in life. She sets off for this therapeutic séance with her daughter Sára (Sára Venclovská), who would prefer to avoid this liberal dose of esoterica at all costs, even though she, herself, is a bundle of nerves. One year on from Mirrors in the Dark, Šimon Holý brings us another wholly independent film about life’s traumas as seen from a female perspective. Once again he relies on remarkably faithful dialogues in order to show that love comes easily to those who are able to love themselves as well.