Night Colonies
There are demonstrations in Bangkok but the insects on the white bed linen have other concerns, if they have any at all. In his short film hovering on the border between dream and wakefulness Apichatpong Weerasethakul again blends familiar banality with the realm of the dead. While fluorescent lamps attract night-time creatures, some of them are more interested in the food that’s been left out – and a curious stillness hangs in the air.